twitter-white-bluelinkedin-white-bluemail-icon-white-blue

Supplier Member of the Month

Supplier Member of the Month allows one CFA Supplier member per month to highlight their business.


How did Canada’s ferry operators weather their Protection & Indemnity coverage renewal this year?

  • General increases in premium varied from 0% to 10% this year
  • P&I Clubs were more flexible to deviate from the General increase position than in prior years
  • The merger between North of England P&I Club and Standard P&I Club was completed to create the NorthStandard P&I Club – this is now the amongst the largest P&I Clubs in the world.
  • Losses suffered by P&I Clubs were the lowest during 2022/23 than in many years
  • Reinsurance costs increased by 6% this year except for the passenger vessel class which saw 0% increase being a positive for Canadian Ferry Association members.
  • Aon one of the world’s largest risk and insurance Advisors on P&I insurance, Aon is advocating to to have reinsurance costs reduced in 2024.

Should you want to discuss your P&I program, including our Aon P&I Health Check, we have four offices to serve you from coast to coast. Contact Brent Chorney at brent.chorney@aon.ca or 647.407.8726.


Comment les exploitants des traversiers du Canada ont-ils surmonté cette année le renouvellement de leur couverture de protection et d'indemnisation?

  • Les augmentations en général des primes cette année ont varié de 0 % à 10 %
  • Les Clubs P&I ont été plus flexibles pour s'écarter de la position d'augmentation générale que les années précédentes
  • La fusion entre le North of England P&I Club et le Standard P&I Club s'est achevée pour créer le NorthStandard P&I Club - c'est actuellement le plus grand P&I Club au monde.
  • Les pertes subies par les clubs P&I ont été les plus faibles en 2022/23 que depuis de nombreuses années
  • Les coûts de réassurance ont augmenté de 6 % cette année, sauf pour la classe des navires à passagers qui a connu une augmentation de 0 %, ce qui est positif pour les membres de l'Association canadienne des traversiers.
  • Aon, étant  l'un des plus grands courtiers P&I au monde, nous préconisons que l'opérateur de ferry réduise ses coûts de réassurance en 2024.

Si vous souhaitez discuter de votre programme P&I, Aon dispose de quatre bureaux pour vous servir d'un océan à l'autre ou contactez Brent Chorney à brent.chorney@aon.ca ou au 647.407.8726.


Thank you to our past Members of the Month

July 2020


August 2020


September 2020


October 2020


November 2020


December 2020


January 2021


February 2021


March 2021


April 2021


May 2021

Hogia

June 2021


July 2021

Schottel

August 2021


September 2021


October 2021


November 2021


December 2021


January 2022


February 2022


March 2022


April 2022


May 2022


June 2022


August 2022


September 2022


October 2022


November 2022


December 2022

Hogia

January 2023


February 2023

arrow-circle-up